's Werelds eerste blockchain-gedreven kinderfruit in Singapore

De Singaporese bedrijven SLS Atelier en DiMuto hebben samen het merk SazzyFresh het eerste blockchain gedreven merk verse pruimen voor kinderen in de markt gezet.

DiMuto zal de hele supply chain van SazzyFresh producten op zich nemen middels het DiMuto Trade Platform voor voedselveiligheid en marketingondersteuning. Hiermee word volledige transparantie gegeven in de herkomst van het product.

De karakters van SazzyFresh zijn ontwikkeld door de Singaporese tiener Sarah Loh en zijn gebaseerd op tekeningen die ze als 9 jarige maakte. SazzyFresh zal per verkocht product een donatie doen aan The Global Mangrove Trust, een Singaporese non-profit bedrijf dat de herplanting van mangrove bossen in Zuid Oost Azië coördineert en hierdoor de leefbaarheid van mensen, en dieren verbetert.

De verse pruimen die uit West Australië komen en onder het merk SazzyFresh vallen worden verkocht bij Ryan’s Grocery. Het plan is om i de toekomst meer verschillende groente en fruit onder het merk in de markt te zetten zoals mini appels, mandarijnen, sinaasappels en snoeptomaatjes om deze naar de omliggende landen te exporteren.