Bezoek Expo Antad Guadalajara

Frank Hoogendoorn bezocht vorige maand de Expo ANTAD Guadalajara. De beurs met een oppervlakte van 55.000m2, 1.800 exposanten en meer dan 4.000 bezoekers is indrukwekkend qua omvang en het bezoekersaantal. De beurs richt zich op verpakte non-food (bijv. wasmiddel, shampoo, biologisch afbreekbare artikelen) maar vooral op food producten. De meeste standhouders delen hun product uit om het te proeven (o.a. koekjes, snoepjes, wijn, bier, sapjes etc.). De beurs is zeer belangrijk en trekt bezoekers uit heel het continent aan.

De beurs wordt elk jaar groter. De beurs is verdeeld in een enorme ruimte met nationale bedrijven en een minder grote ruimte waar voornamelijk de internationale paviljoens staan. In totaal waren er 23 internationale paviljoens. De landbouwraden van onder andere Duitsland, Polen, Spanje en Frankrijk waren aanwezig. De Spanjaarden waren zeer goed aanwezig. De Duitse organisatie voor de promotie van Duits vlees had een paviljoen waar het bedrijf Vion (vestigingen in Nederland en Duitsland) onderdeel van was. De Duitsers hadden ondertussen wel al gehoord dat hun paviljoen waarschijnlijk beter op de vorige week georganiseerde Expo Carnes y Lacteos in Monterrey had kunnen staan.

Frank Hoogendoorn bezocht de Expo samen met Carin Verbree (Holland House). Een groot deel van de dag is eveneens opgetrokken met de agent van Friesland Campina in Mexico en trekker van het Holland House, Daniël Reitsma. Onze honoraire consul in Guadalajara, Nicky Smits, bezocht de beurs aan het eind van de dag. Holland house ziet mogelijkheden om voor de volgende editie van de expo een paviljoen te organiseren.

Frank Hoogendoorn denkt dat het voor Nederlandse bedrijven van eindproducten (voornamelijk food) die willen exporteren naar Mexico zeker een beurs is waar exposure is en waar contact gelegd kan worden met o.a. supermarktketens en eventuele distributeurs.

Expo Antad Guadalajara

Zie ook