19 januari Holland Paviljoen op Internationale Grüne Woche 2018

Let op: deze activiteit heeft al plaatsgevonden

Activiteitendata

  • Datum -
  • Locatie Duitsland, Berlijn

Wilt u uw producten en of diensten presenteren op 's werelds grootste consumentenbeurs op het gebied van landbouw, tuinbouw en levensmiddelen? En wilt u graag de nieuwe Nederlandse bewindspersoon voor Landbouw en agri-gerelateerde decisionmakers ontmoeten? Neem dan deel aan het Holland Paviljoen op de Grüne Woche 2018.

De Internationale Grüne Woche (IGW) is het trefpunt voor de internationale agrarische sector. Voor Nederland geldt de Grüne Woche als de start van het politieke agrarische jaar. De aanwezigheid van de Nederlandse bewindspersoon en diverse Tweede Kamerleden en Gedeputeerden, de presentatie van de gerealiseerde handelscijfers over 2017, en diverse officiële netwerkmomenten maken deelname aan de beurs tot een waardevol evenement.

Betrouwbare en herkenbare handelspartner

Daarnaast is deelname aan de beurs een mooie gelegenheid voor bedrijven om nieuwe producten te introduceren op de Duitse markt en het hoge kwaliteitsimago van de Nederlandse agri&foodsector te behouden en/of te versterken.

Nederland wil zich in Duitsland weer met een groot landenpaviljoen (1500 m2) presenteren als een betrouwbare handelspartner met duurzame, kwalitatieve en onderscheidende producten en diensten. Nederland moet herkenbaar zijn en blijven voor de Duitse consument als leverancier van gezonde, verantwoorde, smaakvolle en veilige producten.

In januari 2017 trok de beurs ruim 400.000 bezoekers, waarvan 90.000 vakbezoekers uit 66 verschillende landen. De bezoekers spendeerden gezamenlijk voor € 48 miljoen (€ 120 per persoon). Het thema van de Grüne Woche voor 2018 is 'Meet your taste'.

Holland Paviljoen – 'Qualität wächst in Holland'

Het Holland Paviljoen krijgt een dynamische, sierlijke, groene en kleurrijke uitstraling en zal door de bezoeker herkenbaar zijn als Nederland. In het Holland Paviljoen is voldoende ruimte voor u als deelnemer om de Duitse consument en/of vakbezoeker kennis te laten maken met uw product(en). Daarnaast biedt het paviljoen volop gelegenheid om te netwerken.

Het Holland Paviljoen wordt geopend door de nieuwe Nederlandse bewindspersoon voor Landbouw. Dit werkbezoek van de bewindspersoon zal de aanwezigheid van het Nederlandse bedrijfsleven ondersteunen. Sterker nog: het gezamenlijk optrekken van overheid en bedrijfsleven zal elkaars boodschappen alleen maar versterken.

Voordelen van deelname

  • Het Holland Paviljoen van 1500 m2 bevindt zich op een A-locatie in hal 18.
  • Deelname biedt een goede gelegenheid om producten te laten testen door de Duitse consument (wat betreft smaak, geur, verpakking).
  • U kunt uw eigen netwerk/potentiële klanten uitnodigen voor een bezoek aan het paviljoen.
  • U kunt gebruikmaken van de faciliteiten van de Holland Lounge zoals een koffiecorner, gastenontvangstruimte, bijvoorbeeld om presentaties en recepties te houden en te netwerken.
  • U profiteert van de aantrekkingskracht van de gezamenlijke Holland-uitstraling.
  • U kunt gebruikmaken van de mogelijkheid van productpresentaties in de Marshall Hall (hal voor vakbezoekers).

Deelname aan het Holland Paviljoen

Het paviljoen biedt diverse opties voor deelname:

A: Deelname met eigen stand
B: Presentatie van de sector/product(en)/regio
C: Deelname als start-up

Kosten en voorwaarden zijn afhankelijk van de optie voor deelname.

Koploper in Europa

Nederland is een belangrijke producent en wereldwijde leverancier van landbouwproducten als bloemen, groenten, vlees en zuivel. We zijn een van de meest innovatieve en productieve agri&foodlanden ter wereld. Met in 2016 een exportwaarde van 85 miljard euro is Nederland de 2e grootste agrarische exporteur, na de Verenigde Staten.

Duitsland geldt als belangrijkste handelspartner van Nederland: gemiddeld een kwart van onze agrarische export gaat naar onze oosterburen. Van de totale agrarische export blijft ruim driekwart (77%) binnen Europa.