Fotoreportage Netherlands Business Lounge Foodex Japan 2022

De 47e editie van de Foodex Japan 2022, Japans belangrijkste beurs voor voedselproducten en drank, werd gehouden van 8 t/m 11 maart jl. in de Makuhari Messe, in de buurt van Tokio.

De beurs bestond uit ca. 1500 stands van exposanten uit 44 landen/regio’s. Er werden zo’n 2700 producten getoond. Het vierdaagse evenement trok zo’n 33.800 bezoekers, ca. 8.000 meer dan vorig jaar.

Netherlands Business Lounge

Nederland is sinds de eerste editie zonder onderbreking aanwezig met haar Paviljoens. Ook dit jaar, heeft Export Partner, in opdracht van de Nederlandse Ambassade in Tokio, een Netherlands Business Lounge georganiseerd, waar de producten van 8 deelnemende bedrijven werden tentoongesteld.

I.v.m. reisbeperkingen waren de deelnemers niet in staat rechtstreeks belangstellenden te ontvangen, maar de bemanning op de stand heeft namens de bedrijven productinformatie verstrekt en potentiële klanten zo goed mogelijk geholpen.

De stand werd meteen bij de opening van de beurs bezocht door vertegenwoordigers van bekende retail ketens, inkopers van de grote handelshuizen, importeurs die op zoek waren naar nieuwe unieke producten, horecaondernemers en vertegenwoordigers van de overheid.

Foodex 2022 opening ceremony
Opening ceremony of Foodex Japan 2022

Bezoek Nederlandse Ambassadeur

Op 8 maart jl. heeft Peter van der Vliet, de Nederlandse Ambassadeur in Japan, vergezeld van Denise Lutz, Landbouwraad in Tokio, de openingsceremonie van Foodex en de openingsceremonie van het Paviljoen van de Europese Unie bijgewoond. Bij het EU-paviljoen werden producten uit de lidstaten tentoongesteld met speciale aandacht voor authentieke geografische aanduidingen (GI's) die uniek zijn voor de diverse regio's van Europa, en met kookshows door een beroemde Japanse chef (Home - Chafea (agripromo-foodex2022.eu))

In de Nederlandse Business Lounge is van gedachten gewisseld over de promotie van Nederlandse levensmiddelen in de lucratieve Japanse markt. Nederlandse voedselproducten staan in Japan bekend als van goede kwaliteit en veilig, maar met de Business Lounge werd ook de aandacht gevestigd op het duurzame en innovatieve karakter van de Nederlandse voedselindustrie. De bezoekers konden kennis maken met een breed assortiment van wat de Nederlandse voedselindustrie te bieden heeft, van bier, boter, kazen en suikerwaren tot fruit en groente.

Foodex Japan 2023

Mocht u interesse hebben in deelname aan Foodex Japan 2023 (7-10 maart, Tokyo Big Sight), neem dan contact op met de Nederlandse Ambassade in Tokio (tok-lnv@minbuza.nl).

Deelnemersinformatie Foodex 2022:

Zuivel
Friesland Campina 
Royal A-ware 
Veldhuyzen Kaas 
ZZA Mozzarella 

Groenten en fruit
Global Green Team 
New Green 

Suikerwaren
Confiserie Napoleon 

(Alcoholische) drank
Swinkels Family Brewers

-> Overzicht van de deelnemers en hun producten (Engels) en (Japans)

Scenes from the fair

For the overall impression of the fair, click here.

CdP and LBR
Netherlands Ambassador Peter van der Vliet (center) and Agricultural Counsellor Denise Lutz (center left)
Slogan - Creating sustainable food chain together
Slogan - Creating sustainable food chain together
Visitors at the Netherlands Business Lounge
Visitors at the Netherlands Business Lounge Foodex Japan 2022
Planet Proof label concept introduced to visitors
Planet Proof label concept introduced to visitors
Visitors enjoying Dutch food
Visitors enjoying Dutch food
Products of exhibitors
Exhibited Dutch products
Dutch cheese products at Foodex Japan 2022 v2
Exhibited Dutch products
Opening of the EU pavilion
Opening of the EU pavilion