FrieslandCampina investeert in Indonesië

De ledenraad van FrieslandCampina heeft goedkeuring verleend aan de bouw van een grote, nieuwe zuivelfabriek en een distributiecentrum voor Frisian Flag Indonesia in de omgeving van Jakarta. Als onderdeel van het plan zal de huidige productielocatie Pasar Rebo worden omgebouwd tot het productiecentrum van lokale kindervoedingsmerken voor Azië. De totale investering bedraagt circa 250 miljoen euro.

FrieslandCampina
©Adobe Stock

De investering maakt het mogelijk om in de toekomst verder te kunnen groeien in Indonesië, één van FrieslandCampina’s grootste, snelst groeiende en meest winstgevende markten.

Hein Schumacher, CEO Koninklijke FrieslandCampina N.V. over deze belangrijke investering: “Met deze uitbreiding zijn we in staat om in de toekomst nog meer mensen in Indonesië van onze voedzame zuivelproducten te voorzien. Frisian Flag®, of ‘Susu Bendera’ zoals de Indonesiërs het noemen, is in bijna honderd jaar uitgegroeid tot een merk dat iedereen in Indonesië kent en het enige zuivelmerk in de top 10 van FMCG-merken. Ons plan is om in Indonesië de meest duurzame productielocatie van FrieslandCampina neer te zetten en met deze nieuwe productielocatie verder te groeien in deze grote, belangrijke markt en tegelijkertijd daarmee een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de Indonesische economie en zuivelsector.”

Start in april 2021

Het is de bedoeling dat in april 2021 wordt gestart met de bouw van de nieuwe zuivelfabriek voor de productie van gecondenseerde en gepasteuriseerde melk. De totale productiecapaciteit zal meer dan een half miljard kilo eindproduct bedragen met de mogelijkheid om uit te breiden naar 1 miljard kilo. Tegelijkertijd wordt gestart met de ombouw van de productielocatie Pasar Rebo tot het centrale productiecentrum van lokale kindervoedingsmerken voor Azië. Beide projecten moeten in de eerste helft van 2024 zijn afgerond.

Frisian Flag Indonesia is een van de grootste zuivelbedrijven van Indonesië. In totaal werken er bij Frisian Flag Indonesia ongeveer 3.000 mensen en via distributeurs zijn er dagelijks zo’n 2.000 verkopers onderweg om alle 350.000 verkooppunten in Indonesië te voorzien van zuivelproducten.