Nederlandse deelname op London Produce Show 2019

Van 5 tot 7 juni zal in Londen de zesde editie van de London Produce Show and Conference plaatsvinden. Op deze ‘business-to-business’ beurs kunnen producenten en leveranciers van groente, fruit en bloemen hun producten laten zien aan een grote groep van inkopers. Verder worden er verschillende seminars georganiseerd, is er gelegenheid om te netwerken en zijn er kookdemonstraties van internationale top chefs. De Ambassade in Londen verzorgt in samenwerking met het GroentenFruit Huis en Holland Fresh Group de Nederlandse deelname.

Holland Paviljoen

Het Holland Paviljoen, georganiseerd door Holland Fresh Group en GroentenFruit Huis, heeft dit jaar een zeer prominente plek op de beursvloer. Tien Nederlandse bedrijven zullen hun producten tentoonstellen op de London Produce Show: van Geest International, Haluco BV, leden van Harvest House (Rainbow International, Snijpunt, Food Fellows), Holland Onions, Levarht, Mushrooms, Satori Holland, Scherpenhuizen, Valstar Holland en Wiskerke Onions. Naast de gebruikelijke productpromotie zal een deel van het paviljoen worden gebruikt om ook de productiekant van Nederlands groenten en fruit te promoten. Dit gebeurt onder andere door de bezoekers van de beurs via een Virtual Reality film een kijkje in een Nederlandse kas te geven.

Seminar

Tim Heddema (Landbouwraad te Londen) en Gert Mulder (Algemeen Directeur GroentenFruit Huis) zullen tijdens het seminar Circular Agriculture & Sustainability: The Dutch Vision vertellen over de visie van Minister Carola Schouten omtrent Kringlooplandbouw en over de Nationale Tuinbouwagenda 2019-2030.

Award voor beste marketing campagne gericht op kinderen

Tijdens het ‘Thought Leader Breakfast’ zal dit jaar voor de derde keer de award voor beste marketingcampagne gericht op promotie van groente- en fruitconsumptie onder kinderen worden uitgereikt. Zowel in Nederland als het Verenigd Koninkrijk eten veel te weinig kinderen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan groente en fruit. Met deze, door de Nederlandse Ambassade gesponsorde, award wordt het bedrijf dat op de meest ludieke, originele, innovatieve of effectieve manier de consumptie van groente en fruit onder kinderen heeft weten te promoten in het zonnetje gezet. Vorige winnaars zijn Lidl en ICA Sweden.

Schoolcompetitie

De Ambassade en de London Produce Show organiseren in samenwerking met kunstenares Cassie Liversidge van ‘Grow Your Own Playground’ een competitie voor basisscholen in Londen, waarvoor de kinderen een groente of fruit superheld moesten bedenken. De 3 winnende scholen krijgen een rondleiding over de beursvloer en worden  tijdens een prijsuitreiking op de show nog eens extra in het zonnetje gezet. Alle kinderen krijgen met dank aan Rijk Zwaan een mooie prijs uitgereikt.

Aanmelden

Aanmelden voor de London Produce Show is mogelijk op de website van de show.