Terugblik SIRHA 2019 en het Holland Culinary House

De tweejaarlijkse horeca en catering beurs SIRHA trok ook dit jaar meer dan 200.000 bezoekers naar Lyon. Met wedstrijden als de Coup du monde de la Pâtisserie en de Bocuse d’Or trekt de SIRHA een internationaal publiek van chefs, professionals en media uit meer dan 130 landen.

Het Holland Culinary House werd dit jaar bezet door de volgende Nederlandse bedrijven; Fruit Life, OneWayPlastics, Chaud Devant, Nina Bakery, Tea by Me en Join the Pipe. De lunches werden verzorgd door Marco Poldervaart van restaurant ’t Havenmantsje in Harlingen.

Op twee dagen stond de lunch in het teken van een innovatief Nederlands horeca bedrijf. Op maandag 28 januari was dit The Dutch Weed Burger, vertegenwoordigd door Mark Kulsdom die een presentatie gaf over zijn visie op het gebruik van alternatieve eiwitten als vleesvervanger.

Dinsdag nodigden wij Jill Paat uit van restaurantketen Instock. Zij koken met producten die anders weggegooid zouden worden uit supermarkten of halen overschotten van boeren op en verwerken deze in hun gerechten. Deze twee presentaties gaven een extra waarde aan de netwerklunches in het Holland Culinary House, waarbij de exposanten de mogelijkheid kregen om hun eigen netwerk uit te nodigen, en benadrukken het innovatie karakter van Nederlandse ondernemers. 

Onderaan dit artikel vindt u het beursboekje dat ter gelegenheid van het Holland Culinary House is samengesteld. Het bevat een overzicht van de Nederlandse exposanten op de SIRHA en enkele uitgelichte Nederlandse initiatieven die het circulaire thema van dit jaar benadrukken.

Zie ook