Bite-sized

De laatste agri-food nieuwsberichten uit het Verenigd Koninkrijk in een behapbaar formaat.

Bite-sized

Iceland verkoopt ‘Vegan Turkey Dinner’

Supermarktketen Iceland heeft een veganistische ‘No Turkey Christmas Dinner’ op de markt gebracht. Iceland zegt dat de vraag naar vleesvrij eten over het afgelopen jaar met bijna 1000 procent is toegenomen. In een poging om vleesvrije maaltijden te promoten heeft Iceland voor deze kerstperiode 15 nieuwe vegetarische producten gelanceerd.

Lidl en Waitrose waarschuwen voor gevolgen van voorgestelde fusie Sainsbury’s en Asda

Lidl geeft aan dat de fusie kan leiden tot hogere prijzen voor producten die niet direct op prijs concurreren met discounters. Waitrose waarschuwt dat de fusie kan leiden tot een kleiner aanbod en hogere prijzen.

Populariteit luxe kant-en-klare maaltijden blijft toenemen

Volgens Euromonitor is het VK de grootste Europese markt voor bereide maaltijden, met een volume van 775.000 ton in 2017. De Britse omzet van kant-en-klare maaltijden bedroeg vorig jaar 4,7 miljard pond. Gezonde en kwalitatief hoogwaardige ingrediënten en innovatieve en duurzame verpakkingen zouden zorgen voor een toenemende belangstelling van consumenten in de leeftijdsgroep 20-35 jaar.

Duurdere kerstboodschappen

Volgens onderzoek van het tijdschrift Good Housekeeping zijn de traditionele kerstgerechten dit jaar 6% duurder dan vorig jaar. De prijzen van kalkoen, spruitjes en Christmas pudding zouden dit jaar zijn toegenomen vanwege de hete droge zomer van dit jaar en de aanhoudende onzekerheid in verband met Brexit.