Europese subsidie voor promotieprogramma's COV en SpiritsNL

De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en SpiritsNL krijgen subsidie van de Europese Commissie voor programma's ter promotie van hun producten. Op 17 januari tekende directeur Kernprocessen EU René van der Burg namens RVO.nl de 2 contracten in het kader van het Werkprogramma 2017. Dat valt onder de Europese regeling voor Voorlichtings- en afzetbevorderende acties van landbouwproducten.

De programma’s hebben een gezamenlijke omvang van € 3,8 miljoen. Hiervan wordt 80% gefinancierd door de EU.

Promotie kalfsvlees - COV

De COV start op 1 februari het driejarig programma 'Veal from Europe: A Trusted Tradition' voor de promotie van kalfsvlees in de Verenigde Staten, Canada en Japan. Deze afzetlanden zijn interessant vanwege de grote marktomvang en sterke voorkeur voor de consumptie van rundvlees. De vraag naar vlees van hoge kwaliteit en de aandacht voor gezond voedsel bieden mogelijkheden voor de promotie van Europees kalfsvlees. Het programma Trusted Veal heeft een omvang van € 1,9 miljoen.

Promotie jenever - SpiritsNL

SpiritsNL gaat het driejarig programma Genever Traditions uitvoeren voor de promotie van jenever in de Verenigde Staten. Met de komst van de huidige cocktailcultuur zien SpiritsNL en 5 jeneverbedrijven mogelijkheden voor een terugkeer op de Amerikaanse markt. In de campagne komen de hoge kwaliteit en de rijke cultuur van de Europese jenever naar voren. Jenever is in de EU geregistreerd als Geografische Aanduiding waarmee de traditionele productiemethode beschermd is en een goede productkwaliteit gewaarborgd. Het programma Genever Traditions heeft ook een omvang van € 1,9 miljoen.

Meer informatie

Wilt u meer weten over deze Europese regeling? Lees dan onze informatiepagina Voorlichtings- en afzetbevorderingsacties.