Ambassade zet Dutch Cuisine op de kaart bij gastronomiecongres

Van 22 t/m 24 januari zal de zestiende editie van het toonaangevende gastronomie-evenement ‘Madrid Fusión 2018’ plaats gaan vinden. Tijdens dit event zal aan de hand van ‘Tastes Like Dutch-tastings’, het succesvolle Dutch Cuisine-concept gepresenteerd worden aan internationale chef-koks en vakpers. Dankzij de Nederlandse Ambassade in Madrid, die zich sterk maakt voor veiligheid – waaronder ook economische stabiliteit en voedselveiligheid –, staat Dutch Cuisine stevig op de kaart bij dit gastronomiecongres.

Beeld: ©Dutch Cuisine

Dutch Cuisine “Tastes Like Dutch-tastings”

Gedurende drie dagen laat Nederland van zich horen in Madrid. Madrid Fusión is een uitstekende gelegenheid om de Dutch Cuisine onder de aandacht te brengen van relevante doelgroepen.

Op bevlogen wijze wordt in een speciale Dutch Cuisine-stand het verhaal verteld van de Nederlandse voedselinnovatie. Zo kunnen bezoekers in 20 minuten durende Tastes Like Dutch-tastings van drie bites (met vakkundig commentaar) kennismaken met de rijke Nederlandse keuken. De proeverijen van duurzame Nederlandse kwaliteitsproducten zijn samengesteld door chef de cuisine Leendert Klaassens en twee studenten van Gerard Voskuilen (coördinerend docent ROC Friese Poort en gespecialiseerd kok van Dutch Cuisine). In de stand is onder meer ook een video van Dutch Cuisine’s chef Luc Kusters te zien.

Dutch Cuisine toont daarnaast alles wat er op culinair gebied aan creativiteit en innovatie op de Nederlandse tafels te vinden is, van duurzaam, smakelijk en fantastisch bereid voedsel tot aan ambachtelijke serviezen en textiel. Immers: ‘it all comes together on the plate’.

Focus op innovatie in haute cuisine

Dit toonaangevende evenement, dat elk jaar meer bezoekers trekt (in 2016 ruim 12 duizend), krijgt ieder jaar zeer veel media-aandacht. Madrid Fusión richt zich op uitdagingen van de toekomst voor haute cuisine, zoals natuur en milieu, energiebesparing, nieuwe technologie en recycling. Chefs uit de hele wereld nemen deel aan technische demonstraties, inspirerende workshops en competities. Ook Nederland laat zich niet onbetuigd: jaarlijks heeft het bedrijf Koppert Cress, specialist in ‘cressen’ en Dutch Cuisine-partner, een eigen grote stand met hun Architecture Aromatique-collectie micro-vegetables. Vorig jaar gaf topkok en Dutch Cuisine-ambassadeur Jonnie Boer acte de présence en in het verleden Sergio Herman en Dave De Belder.

Business opportunities en versterking imago

In Madrid zal Dutch Cuisine demonstreren hoe Nederlandse creativiteit, innovatie en verduurzaming, waaronder circulariteit en ‘no waste’, samenkomen op het bord. Doel: een groot aantal Spaanse en andere internationale chef-koks en de culinaire vakpers prikkelen met Dutch Cuisine’s verhaal over de kracht en drive van innovatie in eetcultuur en gastronomie. Zo worden niet alleen nieuwe kansen voor het Nederlandse bedrijfsleven gegenereerd, maar ook het imago van de Nederlandse duurzame en innovatieve voedselproductie en voedselkwaliteit nog meer verbeterd.