Terugblik op vakbeurs Intrafood Kortrijk

De vakbeurs Intrafood (21-22 september in Kortrijk, België) is dit jaar goed bezocht door deelnemers uit  België, Nederland en in geringe mate Frankrijk. Op de beursvloer waren ongeveer 120 exposanten aanwezig.

Beide beursdagen leverden een goede hoeveelheid bezoekers opgeleverd met waardevolle, inhoudelijke contacten voor de exposanten.

De aanwezigheid van het Holland Food Valley-huis in de stijl van Intrafood (zonder eigen kookgelegenheid en voedingsbereiding) sloot goed aan bij het karakter van de beurs: inhoudelijke gesprekken, business-to-business contacten met langlopende relaties en de Belgische zakencultuur. Het Holland Food Valley-paviljoen was gelokaliseerd op een centrale positie van de beursvloer en door het open karakter van de beursvloer was er continu aanloop.

Teff-producten

Gemeenschappelijke deelname

De kracht van een gemeenschappelijke deelname is het samenwerken om business connecties voor bedrijven te realiseren en de Nederlandse innovatiekracht aan het publiek te tonen. De formule is zeer toegankelijk voor het nieuwkomende MKB en voor startups in de Belgische markt.

Voor reeds in België actieve Nederlandse bedrijven biedt de Intrafood-beurs een goede instap met eigen stands. In gezamenlijkheid tussen NL-Ambassade in België, de Intrafood-organisatie, de deelnemende bedrijven in Holland Food Valley-huis en Food Valley NL is een krachtige exposure voor de Nederlandse voedingsinnovatie in de ingrediënten-industrie neergezet.

Nieuwe ontwikkelingen

De Holland Food Valley-stand was ingericht in herkenbare traditionele Hollandse stijl en bracht een aantal nieuwe ontwikkelingen op het terrein van voedingsmiddeleningrediënten tot een beleving. Elementen daarbij waren: innovatieproeverijen, innovatiedatabase, innovatie-showcase en producten- en ingrediëntensheets.

Impressie Intrafood 2016

Vanuit de Holland Food Valley-stand hebben Greenfood50, Millets Place en E.H. Worlée & Co recente ontwikkelingen gepresenteerd: quinoa-ingrediënten van Greenfood50, een reeks teff-variaties van Millets Place en de range aan kruiden en specerijen, waaronder zwartknoflookpoeder van E.H. Worlée & Co. De kant-en-klare producten werden gepresenteerd in een innovatieproeverij.

Innovatieve ingrediënten

Holland Food Valley heeft bezoekers inzicht geboden in een uitgebreide en zeer gevarieerde reeks van innovatieve ingrediënten uit Nederland via de innovatiedatabase www.dutchfoodinnovations.com op iPads en via innovatiesheets en -brochures in de stand. Hierbij worden losse sheets gebruikt zodat de samenstelling van informatie aansluit bij de individuele wensen van de standbezoeker.

Contactgegevens van deelnemers Intrafood:

Daarnaast hebben 22 Nederlandse bedrijven, waarvan vier lid van de Food Valley Society, met een eigen stand en display-ruimte deelgenomen aan Intrafood.

Binnen het wetenschappelijke lezingenprogramma zijn twee Nederlandse lezingen gehouden:

  • Wageningen Universiteit, Dr. Atze-Jan van der Goot, “Nieuwe technologie voor de creatie van vleesvervangers”
  • Sportcentrum Papendal / Food Valley NL, Dr. Ir. Jeroen A. Wouters “Personalized nutrition: ontwikkeling van voeding op maat”