Voeding steeds meer online gekocht

Initiatieven zoals HelloFresh en webwinkels van supermarkten maken dat steeds meer Belgen online voeding kopen. De on- lineverkoop van voeding stijgt met 175%.

Belgen shoppen steeds vaker on- line en ze vinden het steeds gewoner om voedingswaren online te kopen. Van april tot juni gaven Belgen €2,2 miljard uit op het internet. 10% meer dan een jaar voordien. De onlineverkoop van voeding maakt een sprong van 175%. Webwinkels verkochten in het tweede kwartaal voor €65 miljoen aan voeding, berekenden de e-commercebelangenvereniging BeCommerce en het onderzoeksbureau GfK.

De groei is vooral te verklaren door de stijgende populariteit van webwinkels van supermarkten, zoals Collect & Go (Colruyt) en Delhaize.be (Ahold Delhaize), maar ook door nieuwe initiatieven zoals de maaltijdboxen van HelloFresh.

Winkelketens doen steeds meer inspanningen om hun webwinkel te stimuleren. Colruyt breidde het aantal afhaalpunten voor bestelde boodschappen het afgelopen jaar uit tot 170. Delhaize zit aan 126 en Carrefour aan 72.

Bron: De Tijd

Zie ook