Succesvolle en zeer grote NL-deelname tijdens 10e Editie Fruit Attraction Spanje

Vorige week heeft de 10e Editie van de internationale groenten- en fruitbeurs Fruit Attraction 2018 in Madrid plaatsgevonden, waar Nederland zeer goed vertegenwoordigd was. Meer dan 60 Nederlandse bedrijven namen deel aan de beurs, waarvan er 25 in de collectieve stand van Holland Fresh Group, GroentenFruit Huis stonden.

Van 23 t/m 25 oktober vond Fruit Attraction 2018 plaats in Madrid. Op deze internationale groenten- en fruitbeurs waren meer dan 60 Nederlandse bedrijven aanwezig waarvan 25 in een collectief Holland paviljoen. De Spaanse minister van Landbouw, Luis Planas, bracht hierbij samen met ambassadeur Matthijs van Bonzel een bezoek aan de Nederlandse stand. Ook plaatsvervangend Directeur-Generaal Agro en Natuur, Aldrik Gierveld, kwam voor de beurs naar Spanje gevlogen.

Jaarlijks groeit de collectieve stand en nemen er nieuwe bedrijven deel, zoals dit jaar bijv. Oerlemans Plastics of komen bedrijven na jaren weer terug op de beurs zoals Bio-Center ZANN. Daarnaast vond dit jaar binnen de Fruit Attraction ook een 1e editie van de Flower and Garden Attraction plaats met tevens Nederlandse bloemen- en plantenbedrijven o.a. MNP Flowers en een collectieve deelname door OZ Planten, Hamiplant en Amigo Plant BV.

Op dinsdag 23 oktober werd de beurs geopend door de Spaanse Minister van Landbouw, L. Planas, waarbij ambassadeur Matthijs van Bonzel aanwezig was. Daarna bracht de minister een bezoek aan o.a. de collectieve Nederlandse stand waar hij een geschenk in ontvangst nam van zowel de ambassadeur als Richard Schouten, directeur van GroetenFruit Huis. Tijdens de beurs brachten zowel de ambassadeur als plaatsvervangend Directeur-Generaal Agro en Natuur, Aldrik Gierveld een bezoek aan een aantal Nederlandse bedrijven en de collectieve Nederlandse stand.  

De Fruit Attraction beurs is na de Fruit Logistica in Berlijn de grootse internationale Groenten- en Fruit vakbeurs van Europa. De Nederlandse bedrijven zijn zeer tevreden over de beurs dit jaar, die jaarlijks groeit en hen de gelegenheid geeft om zowel te netwerken met de Spaanse als andere internationale relaties en tegelijkertijd de kans biedt om nieuwe relaties op te doen. Dit jaar heeft Rijk Zwaan Spanje de Fresh Produce prijs t.w.v. € 6.000 gewonnen met haar Lechuga Snack (salade snack).